Veelgestelde vragen

Krijg ik een vast contactpersoon bij Car Class?

We proberen zoveel mogelijk één of twee vaste contactperso(o)n(en) toe te wijzen aan een klant. Mocht dit toch niet lukken, dan hoeft dit echter geen enkel probleem te zijn; al onze coördinatoren hebben volledig inzicht in alle ritgegevens en communicatie.

Betaal ik ook voorrijkosten?

Nee, bij Car Class betaalt u in principe geen voorrijkosten wanneer u gebruikt maakt van onze diensten. Vaak zullen er namelijk geen reiskosten zijn, aangezien de meeste chauffeurs beschikken over een OV-jaarkaart of met de fiets op locatie kunnen komen. Het eerste half uur reistijd van onze chauffeur naar het startadres (en terug) wordt sowieso niet in rekening gebracht. Mocht de chauffeur daarnaast toch reiskosten hebben, dan is dit tegen 40% korting (met OV) of een kilometervergoeding van € 0,27 per km (met de auto). Dit komt wat vaker voor bij avondritten of in het weekend.

Kan ik mijn reservering voor een chauffeur (kosteloos) annuleren?

U kunt een ritaanvraag tot 3 uur van tevoren kosteloos annuleren. Stel u zou om 12.00 uur vertrekken, dan heeft u tot 9.00 uur de tijd om de ritaanvraag kosteloos te annuleren. Deze annulering moet altijd telefonisch worden doorgegeven (088-CHAUFFEUR)! Wanneer u binnen 3 uur van de starttijd de chauffeur wilt annuleren, zijn wij genoodzaakt minimaal 3 uur in rekening te brengen.

Is er een minimaal aantal uren dat wordt gefactureerd per rit?

Ja, voor een chauffeur bij een dagrit wordt er minimaal 3 uur in rekening gebracht. Bij avondritten (eindigend na 22.00 uur) of ritten in het weekend is dit 4 uur. U betaalt voor een chauffeur echter nooit extra toeslag per uur, maar altijd het voordelige tarief van € 18,75 per uur excl. BTW.

Moet ik de chauffeur direct betalen na de rit?

Nee, om de administratie voor u en ons te vergemakkelijken, hoeft u de chauffeur niet na elke rit te betalen. U ontvangt iedere week een factuur van alle werkzaamheden van de voorgaande week. Betaling dient dan binnen 14 dagen te geschieden.

Als ik de hele dag gebruik maak van een chauffeur, moet ik dan iets regelen voor de wachttijd van de chauffeur?

De chauffeur kan tijdens uw afspraken ingezet worden voor andere taken. Denk hierbij aan boodschappen doen, post wegbrengen of de auto wassen. Indien u geen taken heeft die u de chauffeur tijdens de wachttijd wil laten uitvoeren, dan is de chauffeur zelf verantwoordelijk voor een invulling van zijn of haar wachttijd. Veel chauffeurs gebruiken deze tijd om bijvoorbeeld te studeren. De chauffeur zorgt verder zelf voor eten en drinken. Alleen wanneer de chauffeur langer dan 8 uur aan het werk is voor u, wordt een maaltijdvergoeding van € 12,- in rekening gebracht.

Onze antwoorden

veelgestelde vragen

Meer informatie?

Heeft u nog meer vragen?

Neem contact op per mail of op per telefoon op en vraag onze medewerkers.


Word fan op Facebook!Volg ons op op Facebook »
Car Class Chauffeursdiensten on LinkedInOns profiel op LinkedIn »
Volg ons op TwitterVolg ons op Twitter »